+38(050)380-83-16 Telegram, Viber automasterskay@gmail.com

Швидкий перехід автомобіля в режим “Econom aktiv” (режим економії енергії активний), може бути першим нагадуванням, що пора приділити увагу АКБ!

Ви можете помітити це повідомлення, прослуховуючи радіо з вимкненим двигуном. Якщо акумулятор та електрична система авто, в доброму стані, то режим економії, вмикнется десь через 20 хвилин. Інакше треба робити діагностику та висновки.

1. Що таке АКБ.

Електричний акумулятор (АКБ) – це пристрій, у вигляді герметичного контейнера, що встановлюється на кожному автомобілі. У середині контейнера конструктивно розміщено шість окремих секцій. Кожна секція є окремим джерелом електричної енергії. Всередині кожна секція містить кілька позитивних і негативних електродів. Між електродами, що часто являють собою прямокутні грати (зі свинцю), встановлюються сепаратори, виготовлені з матеріалу, що не проводить струм. Після виготовлення АКБ, начинки секцій заповнюють розчином – електролітом (суміш сірчаної кислоти і води), після чого його підключають до спеціального зарядного пристрою і приєднують до електричної мережі. У процесі заряду відбувається хімічна реакція (свинцю та діоксиду свинцю в сірчанокислотному середовищі) з виділенням тепла, в результаті підвищується щільність електроліту і як результат АКБ накопичує електричну енергію (виникає в результаті окислення свинцю сірчаною кислотою до сульфату).

АКБ характеризується такою величиною як ЄМНІСТЬ. Ємність АКБ вимірюється в ампер-годинах (Ah). Суть «ємності» в наступному, показує яким струмом буде рівномірно розряджатися АКБ до кінцевої напруги при 20-годинному (або 10-годинному) циклі розряду. Приклад: позначення 70Ah означає, що акумулятор протягом 20 годин віддаватиме струм 3,5 А, при цьому наприкінці напруга на клемах не впаде менше 10,8 Вольта (з початкових 12). Характер розряду АКБ не буде лінійний.

Ємність акумулятора, який встановлюється на автомобіль, розраховується виробником виходячи з:

– робочого об’єму двигуна, чим більше об’єм тим необхідна велика ємність;

– типу двигуна (для дизельних автомобілів АКБ матиме більшу ємність, ніж для бензинових при рівному обсязі двигуна;

– умов експлуатації (Низькі температури повітря вимагають підвищеної ємності АКБ).

Під кожну нову модель автомобіля розробляється своя модель АКБ, що відрізняються своїми геометричними розмірами, типами кріплення, розташування плюсової та мінусової клем, ємністю та іншими електричними характеристиками.

! При підборі АКБ, ми враховуємо особливості кожної моделі автомобіля(згідно з Оригінальною програмою, по підбору запчастин по VIN коду), наш 26 – ти річний опит обслуговування автомобілів Сітроен та Пежо і рекомендуємо тільки кращі, перевірені часом!

2. Навіщо він у автомобілі?

Призначення акумулятора – забезпечити електричну систему автомобіля струмом, достатнім для запуску двигуна. Величина струму, необхідна для запуску двигуна, залежить від характеристик конкретного автомобіля і підбір акумулятора слід проводити відповідно до характеристик рекомендованих виробником автомобіля.

Електричні споживачі (лампи, світлодіоди, датчики, елементи системи запалення, обігріву та ін.), у процесі роботи двигуна «живляться» від генератора, який встановлений на двигуні автомобіля і шків якого приводиться в обертання ременем допоміжного обладнання від шківа колінвала. І тут з’являється друге призначення АКБ. Компенсувати потреби електричного обладнання автомобіля (світлових приладів, склоочисників, система обігріву тощо), якщо вони вищі за можливості зарядної системи (тобто генератора). АКБ можна розглядати як стабілізатор напруги в зарядній системі автомобіля, що, те саме дуже важливо. У процесі роботи, в електричному ланцюзі відбуваються перехідні процеси і з’являються пікові значення напруги, наприклад, у момент замикання або розмикання ланцюга. Акумулятор здатний частково поглинати і максимально згладжувати їх, що продовжує життя напівпровідникових складових електричних схем Вашого автомобіля.

3. Термін служби АКБ та як його продовжити?

Акумуляторні батареї поділяються на кілька типів, найбільш поширені зараз малообслуговувані та не обслуговувані. Малообслуговувані – вимагають до себе уваги кожні 20 – 30 000 км. Необслуговувані – обслуговування не вимагають. Але це умовність, яка має кілька недоліків. Такі АКБ вимагають підвищеної та регулярної уваги до системи зарядки (натягу ременя генератора, справності генератора, регулятора напруги та відсутність витоків струму в електричній системі автомобіля).

Хороший АКБ повинен пропрацювати мінімум 3 роки. Але можна цей термін і збільшити. Для цього потрібно дотримуватися наступного:

– не проводити глибокі разряди та перезаряди АКБ(на пластинах з’являється накип, після цього акумулятор відновленню не підлягає);

– слідкувати за щільністю електроліту в АКБ(при 1,2г/см3 можливе замерзання акумулятора при -20град.Ц);

-стежити за рівнем електроліту (раз на 4 місяці). У разі википання води необхідно її долити;

– використовувати правильну оливу двигуна та паливо відповідної якості;

– стежити за станом свічок (як запалення так і розжарення);

– перед включенням стартера розігріти акумулятор увімкненням на кілька хвилин фар далекого світла;

– перед виходом з автомобіля вимикати всі електроприбори. Не забувайте вимикати кондиціонер;

– не встановлювати АКБ, що не відповідає рекомендаціям виробника вашого авто, особливо це стосується АКБ типу AGM, система старт – стоп (це може призвести в тому числі і до займання авто);

– при запуску двигуна за допомогою сторонніх джерел енергії потрібно приєднувати плюс до плюсу та мінус до мінуса(на автомобілях Сітроен, Пежо є спеціальне місце, кути треба приєднати «мінус» від зовнішнього акб. Це болт з круглою головкою великого розміру. Знаходиться або над поперечиною радіатора або на кузові біля коробки з запобіжниками);

– на працюючому двигуні ніколи не від’єднуйте полюси АКБ, генератора, будь-яку електричну електропроводку або контрольно-вимірювальні прилади;

-не припустимо, щоб працюючий двигун обертав відключений від системи електрообладнання генератор;

-не слід довго «крутити» стартером (понад 5 сек з паузою до 30 сек), краще усунути проблему із запуском двигуна;

– на працюючому двигуні величина зарядної напруги (від генератора) повинна бути в межах 13,9 – 14,4 Вольта (незалежно від включених споживачів).

Як бачите, рекомендацій багато. Ми навмисне опустили рекомендації щодо перевірки рівня щільності електроліту, тому що практично впевнені, що в наш час займатися цими маніпуляціями ніхто не буде.

У перерахованих вище рекомендацій є свої ВЕЛИКІ нюанси, які відомі далеко не всім!

Наприклад, Найчастіше, не коректно встановлена на автомобілі Сигналізація, споживає струму разів у десять більше, ніж зазначено в її документації, що може ускладнити запуск двигуна вже через 7 днів простою, не кажучи про короткі замикання проводки та мимовільне відкриття автомобіля вночі на стоянці! Нам відомі випадки, коли це приводило до заміни не одного нового АКБ!

4. Зарядка АКБ.

Також рекомендуємо, за наявності зарядного пристрою, наприклад, на ніч, ставити акумуляторну батарею на підзарядку малим струмом — близько 2 А. Для цього можна навіть не знімати її з автомобіля. Тільки ця операція, якщо її робити регулярно, але не рідше одного разу на місяць, збільшує термін служби батареї принаймні на рік. Мінімальний час заряду АКБ має бути не менше ніж 5 годин.

В сучасних моделях автомобілей Сітроен, Пежо, заводом виробником, встановлюється додатковий пристрій для регулювання та контроля заряду АКБ.

5. Проблеми з АКБ.

Проблеми з акумуляторною батареєю можуть бути викликані як батареєю, так і системою електрообладнання до якої вона приєднана. Якщо у вас почалися проблеми з акумулятором, не варто відразу купувати новий, для початку варто провести діагностику системи електрообладнання і стан самого акумулятора. Адже причиною швидкого розряду АКБ можуть бути часті поїздки на короткі відстані.

Сучасні моделі автомобілів, просто «напхані» електронікою, яка не люблять навіть простого зняття клеми з акумулятора. Зняття клеми необхідно проводити грамотно, щоб після приєднання її, не отримати повністю знерухомлену машину! А далі йдуть непередбачені витрати на евакуатор, діагностику та мінімум телекодування системи.

6. Заміна АКБ.

Навіть проста заміна АКБ, невмілими руками, може привести до збоїв в роботі різних систем автомобіля та появленню великої кількості помилок в комп’ютерах автомобіля, що потребує втручання та їх видалення!

Єдиним рішенням у питанні забезпечення безпечної та комфортної експлуатації автомобіля є проведення РЕГУЛЯРНОГО ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ВСІХ СИСТЕМ АВТОМОБІЛЯ та АКБ у тому числі. Тільки так ви зможете уникнути оплати непередбачених витрат по ремонту ВАШОГО АВТО та неприємностей у дорозі!

7. Пори року та АКБ.

Холодна пора року, а особливо зима, є серйозним випробуванням для АКБ, адже для запуску двигуна автомобіля необхідно значно більше енергії ніж наприклад влітку. А на відновлення працездатності акумулятора (зарядки) потрібен значний час роботи двигуна автомобіля. Для районів із суворими зимами рекомендується встановлення АКБ підвищеної ємності.

Зрозуміло, що складні маніпуляції з електролітом всі виконувати не будуть, тому приїзжаючи в Майстерню на ТО, зробіть зразу і ТО для АКБ.

Приїжджайте до нас, на перевірку та налаштування параметрів систем вашого авто. Вартість перевірки від 8$*. Запис за телефоном: (050)380-83-16, або в Viber та Telegram.

Нище розміщено абзац з технічними особливостями, який може буди не цікавим. В такому випадку переходьте до наступного.

Щороку восени, а ще краще і восени, і навесні, потрібно проводити акумуляторну батарею контрольно-тренувальний цикл. Спочатку слід розрядити її за допомогою лампочки від фари (на нитку далекого світла) до напруги 10,5 В або до злегка помітного для ока зниження напруження нитки лампочки, а потім відразу ж зарядити струмом, чисельно рівним 0,08,.0,10 ємності Контрольно-тренувальний цикл не тільки знімає невелику сульфатацію пластин – основний результат старіння, але і дозволяє точно визначити стан акумуляторної батареї. Якщо ємність порівняно з номінальною впала більш ніж на 2/3, батарею потрібно замінювати новою. Однак у безвихідному положенні можна спробувати відновити акумулятор. Це так. З розрядженої батареї виливають електроліт і замість нього заливають дистильовану воду, після чого батареї дають постояти одну годину. Потім її заряджають струмом, рівним 0,08 … 0,10 номінальної ємності, доки не почнеться рясне газовиділення. Після цього на дві години потрібно припинити зарядку, а потім заряджати протягом шести годин. Знову зробити перерву в зарядці на дві години і знову заряджати шість годин. При цьому в батареї утворюється електроліт, який не потрібно замінювати. Заряджати акумуляторну батарею варто раз на 1-2 місяці повністю. Рекомендуємо взимку, при температурах нижче -10 град. Цельсія, періодично знімати акумулятор з автомобіля та заряджати зарядним пристроєм після нагрівання в приміщенні до плюсової температури.8.

Якщо автомобіль довго не використовується? Якщо автомобіль довго не використовується, акумуляторну батарею слід від’єднати(зняти мінусову клему) або якщо це зробити важко, то плюсову. При тривалому простої, має місце саморозряд акумуляторної батареї, який тим сильніше, чим вище температура навколишнього повітря. При плюсових температурах повітря, акумулятор потрібно підзаряжать кожного місяця. При низьких температурах саморозряд тече дуже повільно, і заряджений акумулятор може простояти всю зиму без підзарядки.

Акумулятор, якому більше трьох років, схильний до підвищеного саморозряду. За зиму він може так розрядитися, що електроліт в банках замерзне і розірве корпус АКБ!

9. Деякі нюанси, пов’язані з використовуванням АКБ.

Існує думка про неприпустимість установки на автомобіль акумулятора з підвищеною ємністю, оскільки при більшій ємності АКБ нібито не встигатиме заряджатися. Однак, енергія, витрачена на пуск двигуна, не залежить від ємності, тому при справному генераторі буде заповнена в АКБ за один і той самий час. Але треба розуміти яка ємність підвищена, а яка вже занадто велика та неприпустима!

Однак, слід мати на увазі, що акумулятор більшої ємності ніж штатний, вимагає і більшого часу для повної зарядки, якщо він сильно розряджений. А це трапляється взимку досить часто, тому що такий акумулятор дозволяє довго крутити стартер. Також, якщо більше ємність, то бажаніший більший зарядний струм. Особливістю свинцево-кислотних акумуляторів є те, що вони сильно знижують свій ресурс, якщо заряджені не на 100%, внаслідок незворотної сульфатації. Тому, якщо в зимовий час акумулятор з більшою ємністю буде все-таки сильно розряджений довгими спробами пуску, то ймовірність виходу його з ладу буде вищою через брак часу на повний відновний заряд, що в ряді випадків погіршиться також недостатньо сильним струмом, що видається штатним генератором, особливо у режимі холостого ходу.

Отже, для продовження ресурсу акумулятора більшої ємності взимку слід його періодично знімати, відігрівати та заряджати. Інакше, постійно недозаряджений акумулятор прослужить недовго, і єдиним плюсом його застосування буде збільшений час прокручування мотора та величина стартового струму, які почнуть неухильно зменшуватись внаслідок сульфатації, аж до повної непридатності акумулятора.

Вкрай небажано замінювати акумулятор при працюючому двигуні, оскільки пов’язані з вимкненням та підключенням акумулятора стрибки напруги можуть вивести з ладу електрообладнання автомобіля або “збити” настройки деяких електронних систем. При необхідності заміни акумулятора при працюючому двигуні для мінімізації стрибка напруги необхідно перед відключенням акумулятора включити в автомобілі максимальну кількість електроприладів (фари, мотор «пічки», магнітолу, обігрів заднього скла і т. д.). Підключення кожної клеми повинне проводитися швидко, без багаторазового торкання клемою виведення акумулятора. Оберти двигуна не повинні перевищувати холостого ходу.

В ідеалі відключати/підключати акумулятори і клеми автомобіля необхідно тимчасово з’єднати паралельно проводами, після чого від’єднати всі дроти від акумулятора, що вимикається, встановити підключається, надіти на нього клеми, і в самому кінці від’єднати тимчасові проводи від клем автомобіля і від підключеного. Таким чином досягається свідомо постійне з’єднання будь-якої з АКБ, і практично нівелюються небажані стрибки напруги.

10. «Прикурювання».

При акумуляторі, що сів, так зване “прикурювання” ,від іншої автомашини, необхідно здійснювати з ретельним дотриманням певного набору правил, що визначаються виробником автомобіля(при запуску двигуна за допомогою сторонніх джерел енергії потрібно приєднувати плюс до плюсу та мінус до мінуса(на автомобілях Сітроен, Пежо є спеціальне місце, кути треба приєднати «мінус» від зовнішнього акб. Це болт з круглою головкою великого розміру. Знаходиться або над поперечиною радіатора або на кузові біля коробки з запобіжниками).

Порушення цих правил може бути причиною виходу з ладу обладнання або навіть вибуху АКБ.

Єдиним рішенням у питанні забезпечення безпечної та комфортної експлуатації автомобіля є проведення РЕГУЛЯРНОГО ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ ВСІХ СИСТЕМ АВТОМОБІЛЯ та АКБ у тому числі. Тільки так ви зможете уникнути оплати непередбачених витрат по ремонту ВАШОГО АВТО та неприємностей у дорозі!

При підборі АКБ, ми враховуємо особливості кожної моделі автомобіля, наш 26-ти річний опит обслуговування автомобілів Сітроен та Пежо і рекомендуємо тільки кращі, перевірені часом.

Приїжджайте на діагностику систем вашого авто. Вартість діагностики від 8$*.

Запис за телефоном: (050)380-83-16, або в Viber та Telegram.

*-ціни указані в доларах США, оплата проводиться виключно в національній валюті України, по поточному курсу.

Ваша Затишна Майстерня.