+38(050)380-83-16 Telegram, Viber automasterskay@gmail.com

ЕЛЕКТРИКА.

На даному етапі розвитку автомобілебудівництва, складаеться сітуація, що практично завжди, починаючи діагностику автомобіля, ми використовуємо діагностичний комп’ютер. З його допомогою, можливо, виявити несправність, видалити якусь раптово виникшу помилку, підключити нове обладнання, перепрограмувати різні блоки, та навідь замінити гальмівні колодки!

Навідь проста робота, по заміні акумулятора, потребує підключення компютера, для видалення помилок. Да що там акумулятор, зараз заміна гальмівних колодок і навідь заміна ременя генератора потребують підключення діагностичного прилада. З появою нової лінійки машин, складається необхідність мати декілька діагностичних компів. Для не молодих автівок і моделей останніх років. А далі буде ще складніше і складніше. І ми це відчуваємо.

Ми, приватна Автомайстерня, є спеціалізованою СТО, з ремонту та технічного обслуговування автомобілів Сітроен, Пежо. Наш практичний досвід становить понад 25 років.

Даже використання діагностичного компютера, далеко не завжди, призводить до миттєвого вирішення проблеми. Прилад дає нам код помилки, а далі вже починається робота з технічною документацією виробника авто. А в документації, шляхів вирішення проблеми буває до десяти. І треба знаки, по якому йти, або діяти методом перебіра варіантів.

Навідь документація виробника авто, далеко не завжди, може дати відповідь на питання як вирішити проблему! І тут все полягає на знаннях, отриманих за багаторічний досвід роботи, по технічному обслуговуванню автомобілів Сітроен, Пежо….

Приїжджайте на компютерну діагностику систем вашого авто. Вартість діагностики від 8$*. Запис за телефоном: (050)380-83-16, або в Viber та Telegram.

Далі по тексту, буде багато технічних термінів та числових значень, які можуть бути не зовсім цікаві для Вас….

СВІЧКА ЗАПАЛЮВАННЯ

Для того, щоб двигун працював справно та ефективно, іскра має функціонувати абсолютно надійно. Перебій у запаленні може призвести до того, що вся паливно-повітряна суміш в циліндрі залишиться незгорілою і потрапить потім у вихлопну систему, де згорить у каталізаторі (наслідок, поява сигналу про помилку check engine). Лише кількох перебоїв у запаленні достатньо для того, щоб пошкодити каталізатор або взагалі вивести його з ладу.

Свічка двигуна ЕР6
Свічка двигуна ЕР6

Ознака несправності: при розгоні з 2000 об/хв на 4-5-6 передачі машину смикає (наслідком сигналізація помилки check engine). Все зрозуміло, свічки чи котушка.

Чому це відбувається? Помічено, що NGK для Європи використовують платину у свічках, а для Японії іридій (хоча обидва елементи з концентрату металів платинової групи). Все добре і чудово розписано, платинова – довгий термін служби. Інтервал заміни свічок запалювання (для двигуна TU3JP) через кожні 30000-40000 км або 4 роки.

КАЛІЛЬНЕ ЧИСЛО

Оскільки підвищення температури в камері згоряння різних двигунів відбувається по-різному, необхідні свічки запалювання з різними показниками теплоти згоряння. Теплота згоряння виражається – гартальним числом.

До речі, на замітку! Позначення параметрів калільного числа свічок у різних виробників своє. Оптимальне температурне вікно “температура самоочищення” Для оптимального режиму роботи свічок запалювання потрібне спеціальне температурне вікно. 450 °C – нижня межа цього вікна, так званої температури самоочищення. Починаючи з цього температурного порога на вершині ізолятора починають згоряти частинки сажі, що накопичилися.

Якщо робоча температура свічок тривалий час зберігається на нижчому рівні, можливе відкладення електропровідних частинок сажі, внаслідок чого напруга запалювання витікає через шар сажі на масу автомобіля замість того, щоб утворювати іскру. Через підвищення опору збільшується навантаження на котушку запалювання, що веде до її несправності.

Причина недогріву свічки. Довге прогрівання машини на місці (Двигун працює на «холостому ходу»), перемикання передач і рух на оборотах менше 2500об/хв (мале навантаження на двигун), «короткі поїздки» за раз менше 50 км знову ж таки без навантаження менше 2500об/хв.

Якщо котушка «померла», то один з циліндрів працює в холосту “троїт”, спалахує контрольна лампочка двигуна (check engine) свічка буде мокра із запахом бензину (якщо комп’ютер не відрубає подачу палива в форсунку або переведе систему у усереднені параметри). Хто думає що це через погану якість бензину – симптоми на свічках будуть у вигляді відкладень, а не сажі!

Причини та ознаки несправності свічок та котушок запалювання.

Сервіс свічок запалювання. По свічці запалення, демонтованій з двигуна, можна судити про те, чи добре працює двигун. Свічка запалювання, витягнута з справно працюючого двигуна, повинна бути сухою і мають відтінки від білої, до світло-коричневої «кави з молоком». Електрод, як і виступ ізолятора, немає ознак пошкодження. Закоптілість (Ізолятор в сажі).Свічка запалювання часто експлуатується при температурі нижче температури самоочищення (450 °C) викликане довгим прогріванням на місці, малим навантаженням на двигун і мінімальним разовим пробігом менше 50 км, вибрано неправильне калільне число (надто холодне).

ВІДКЛАДЕННЯ.

Може бути через погану якість палива, при механічно зношеному двигуні (попадання масла через маслознімні кільця) або через згоряння охолоджуючої рідини при пошкодженому ущільненні головки циліндра; як наслідок виникає напальне запалення (відкладення тліють).

РУЙНУВАННЯ ІЗОЛЯТОРА

Руйнування ізолятора може призвести до пошкодження двигуна. Причиною подібних поломок ізолятора може бути падіння свічки запалення на тверду основу перед встановленням.

ОПЛАВЛЕННЯ

Це відбувається у разі перегріву свічки запалювання. При цьому не виключено і оплавлення поршня.Момент затягування свічок запалювання. Більшість поломок свічок запалювання відбувається через неправильний момент затягування в процесі монтажу.

МОМЕНТ ЗАТЯГУВАННЯ

Для компетентного монтажу свічки запалення потрібен динамометричний ключ. Якщо момент затяжки (МОЗ) буде надто низьким, виникнуть втрати компресії та перегрів. Через вібрацію може зламатися ізолятор або середній електрод. Якщо МОЗ буде надто високим, свічка запалювання може відірватися. Також може розширитися чи деформуватися корпус. Порушуються зони тепловідведення, що може призвести до перегріву і оплавлення електродів, аж до поломки двигуна. Можливий зріз різьблення головки блоку циліндрівДля двигуна (TU3JP) момент затягування свічок запалювання, 25-30 Нм. Свічковий ключ 16мм.

ОБСЛУГОВУВАННЯ КОТУШКИ ЗАПАЛЮВАННЯ

Як і багато інших деталей автомобіля, котушки запалення схильні до певного зносу. Їх термін служби, як правило, становить 60000 – 80000 км, однак, цілий ряд факторів може призвести до раннього виходу котушок запалення з ладу. Якщо автомобіль не заводиться, чутно перебої у запаленні, або автомобіль значно гірше прискорюється, причиною може бути несправна котушка запалення. Це стосується випадків, коли горить контрольна лампочка двигуна ( check engine), блок управління двигуном починає працювати в аварійному режимі і відображається код помилки.

Перед перевіркою котушки запалення необхідно здійснити візуальний огляд системи запалення. Звертаємо увагу на!:

Є механічні пошкодження чи тріщини?

Чи не пошкоджені електричні кабелі та штекер, чи не схильні компоненти корозії чи перегинів?

Чи достатньо напруга від акумуляторної батареї?

Чи не пошкоджені ущільнення?

Виключивши зовнішні пошкодження, виміряйте опір обмотки котушки омметром (мультиметром). Стандартні котушки запалювання для транзисторних та електронних систем запалювання з цифровим керуванням можна перевірити, вимірявши електричний опір у первинній та вторинній обмотці. Причини несправностей котушки запалювання:

При тривалій експлуатації котушки запалення підвищується ризик перегрівання внаслідок внутрішнього короткого замикання.

При температурі вище 150 ° C котушка запалення ушкоджується безповоротно.

Багато випадків пошкодження від перегріву викликано несправностями в системі управління двигуном. Щоб електронні деталі працювали безперечно,необхідно напруження по крайній мірі 11,5 В.

Якщо кабель запалення пошкоджено або продуктивність батареї, падає, це призводить до недостатнього живлення і, відповідно, більш тривалого часу заряджання котушки запалювання. При цьому модуль запалення може бути пошкоджений, в результаті може зіпсуватися і котушка запалення.

МЕХАНІЧНІ ПОШКОДЖЕННЯ

Також котушки запалення можуть зіпсуватися внаслідок пошкодження ізоляції, спричинені проникненням олії через дефектні ущільнення. Несправний контакт. Якщо котушка запалення пошкоджена і волога проникає в область первинної та вторинної котушки, це може спричинити перехідний опір. Ця проблема може виникати при несправній системі омивача, сильному дощі або миття двигуна. У зимовий час причиною може бути сіль для посипання доріг.
Також пошкодження можуть бути спричинені термічними проблемами та вібрацією.

Приїжджайте на діагностику систем вашого авто. Вартість діагностики від 8$*. Запис за телефоном: (050)380-83-16, або в Viber та Telegram.

Ваша Затишна Майстерня.
*-ціни указані в доларах сша, оплата проводиться виключно в національній валюті України, по поточному курсу.